Департамент
з підвищення конкурентоспроможності регіону

Харківської обласної державної адміністрації

03.jpg

Китайська Народна Республіка – є стратегічно важливий напрямком зовнішньої торгівлі України. Це один з найбільш перспективніших ринків для експорту українських товарів.

Відповідно до матеріалів Експортної стратегії України: КНР – це 2 економіка світу, що є лідером за рівнем абсолютного зростання, посідає 1 місце за потенціалом споживання харчових продуктів, 6 місце серед історичних партнерів України протягом 2011 – 2015 років, 6 місце у переліку «недоторгованих ринків» для національного експорту.

За даними Держстату у I кварталі 2020 року зовнішньоторговельний оборот України з підприємствами Китайської Народної Республіки склав 3160,1 млн дол. США і збільшився у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року на 19,2% або на 508,3 млн дол. США.

За підсумками січня-березня 2020 року зовнішньоторговельний оборот Харківської області з підприємствами Китайської Народної Республіки склав 94,2 млн дол. США і зменшився у порівнянні з відповідним періодом 2019 року на 9,0 млн дол. США.

За абсолютним розміром зовнішньоторговельного обороту КНР перебуває на 2 рейтинговій сходинці серед
135 держав світу, з якими підприємства регіону здійснювали зовнішньоторговельні операції.

САЛЬДО ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ товарами Харківської області з підприємствами Китайської Народної Республіки у січні-березні 2020 року є від’ємним та дорівнює 72,4 млн дол. США.

В абсолютному вимірі показник збільшився на 16,8 млн дол. США, що відбулося головним чином у зв’язку із скороченням імпорту з Китаю на 12,9 млн дол. США.

За даними Головного управління статистики у Харківській області у січні-березні 2020 року обсяг експорту харківських товарів до КНР збільшився на 3,9 млн дол. та становив 10,9 млн дол. США.

За темпами росту експорту Китай перебуває у ТОП-5 країн-партнерів Харківської області.

 

№  з/п

Країна

Динаміка до рівня 2019,
млн дол. США

Обсяг експорту, млн дол. США.

Питома вага країни,%

1.     

 Японія

9,1

24,5

7,2

2.     

 Нідерланди

5,8

10,5

3,1

3.     

 Литва

4,6

8,6

2,5

4.     

 Китай

3,9

10,9

3,2

5.     

 Єгипет

3,3

31,9

9,4

 

Пропонуємо ознайомитися з інформаційно-аналітичними відомостями щодо:

  1. Аналізу товарної структури регіонального експорту до КНР у порівнянні із національними показниками за результатами I кварталу 2020 року;
  2. Контактів провідних асоціацій, об’єднань бізнесу, торгових палат, що можуть надавати сприяння харківським компаніям у пошуку ділових партнерів в КНР;
  3. Пропозицій виробничої кооперації від китайських партнерів з мережі ENN;
  4. Електронних торгових майданчиків, баз даних підприємств КНР, які можуть використовуватися регіональними підприємствами для пошуку партнерів;
  5. Виставково-ярмаркових заходів, що відбудуться в КНР у II півріччі 2020 року та можливостях використання під час участі в них Експортного бренда України, Виставкового бренд-буку.