Департамент
з підвищення конкурентоспроможності регіону

Харківської обласної державної адміністрації

10.jpg

За даними Державної служби статистики України у І кварталі 2020 року зовнішньоторговельний оборот між Україною та Чеською Республікою склав 391,9 млн.дол. США. і зменшився, у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року, на 19,2%, або на 92,9 млн.дол. США.

Ринки Чехії перебувають у фокусі розвитку Експортної стратегії України на 2017 – 2021 роки.

За рейтингом Світового Банку щодо легкості ведення бізнесу – Doing Business 2020 – серед 190 країн світу Чехія посідає загальну 41 сходинку, зокрема, за напрямками:

  • міжнародна торгівля – 8 позиція;
  • рівень прозорості підключення до національної мережі електропостачання – 11 рейтингова сходинка;
  • процедура реєстрації права власності – 32 позиція.

У порівнянні з Doing Business 2019 рейтингова позиція Чехії погіршилася на 6 позицій.

Зовнішньоторговельний оборот між Харківщиною та Чехією склав 12,3 млн.дол. США. і збільшився, у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року, на 5,4 млн.дол. США. Темп росту  – 179,8%, що перевищує загальнонаціональний показник на 86,9 пунктів.

За розміром зовнішньоторговельного обороту Чехія перебуває на 15 сходинці з 135 держав світу, з якими підприємства регіону мали експортно-імпортні операції, зокрема на 7 сходинці серед 27 країн-членів Європейського Союзу.

За даними Головного управління статистики у Харківській області обсяг експорту харківських товарів збільшився на 0,8 млн.дол. США. та досяг рівня 2,8 млн.дол. США. Темп росту склав 138,9%, що перевищує загальнонаціональний показник на 64,2 пунктів.

За темпами росту регіонального експорту Чехія замикає ТОП-6 країн-членів Європейського Союзу.

Пропонуємо ознайомитися з інформаційно-аналітичними відомостями стосовно:

  1. Аналізу товарної структури регіонального експорту до Чехії у порівнянні із національними показниками за результатами січня-лютого 2020 року;
  2. Пропозицій щодо співпраці представників бізнесу Республіки в мережі EEN;
  3. Переліку джерел отримання ділової інформації щодо: контактів суб’єктів господарювання в ЄС, торгової статистики, тарифних обмежень, ставок ПДВ на товари, країною походження яких є Україна;
  4. Пропозицій щодо виробничої кооперації представників ділових кіл Чехії за даними порталу «Рада експортерів та інвесторів при МЗС України»;
  5. Переліку виставок в Чеській Республіці у ІІ півріччі 2020 року та можливостях використання під час участі в них Експортного бренда України, Виставкового бренд-буку;
  6. Переліку безкоштовних інтернет-сервісів пошуку інформації про суб’єкти господарської діяльності в Чехії;
  7. Презентаційних матеріалів он-лайн курсу Export Promotion Office «Торговельний фокус України – 2020 рік» за участі Тараса Качки, Торгового представника України – заступника міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України;
  8. Контактів провідних асоціацій, об’єднань бізнесу в Чеській Республіці, торгових палат, які можуть надавати сприяння харківським компаніям у пошуку ділових партнерів.