Департамент
з підвищення конкурентоспроможності регіону

Харківської обласної державної адміністрації

03.jpg

З 1 серпня 2017 року набула чинності Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою (CUFTA). Відкрилися нові можливості для українського бізнесу:

1. Канада скасувала ввізні мита на 98% українського експорту;
2. Представники українського бізнесу беруть участь в канадських державних закупівлях – а це ринок обсягом понад 16 млрд. канадських доларів щороку;
3. Розпочався процес ліквідації нетарифних бар’єрів для експорту - розбіжності в оцінках відповідності.

Невід’ємною частиною будь-якої угоди про вільну торгівлю є правила визначення походження товарів. І кожна угода містить свої власні та певною мірою унікальні правила походження. Ці правила покликані слугувати своєрідним «фільтром», який розділяє на кордоні товари, що можуть користуватись преференційним доступом на ринок, а які ні.

Для отримання фінансових преференцій в рамках CUFTA необхідно, щоб товар мав саме українське походження, тобто відповідав правилам походження.

Правила походження визначають:

  • розмір ввізного мита;
  • обсяги тарифних квот.

Документом, що підтверджує походження товару, є декларація про походження товару.

Що це означає для українського бізнесу?

Українським компаніям не потрібно отримувати жодних сертифікатів, щоб підтвердити українське походження товарів. Інформацію про походження вказують на рахунку-фактурі або будь-якому іншому документі, що містить опис товарів.

Це в свою чергу впливає не скорочення фінансових і часових витрат на митне оформлення вантажів.

Більше про специфіку визначення країни походження при експорті одягу та взуття в рамках CUFTA можна дізнатися з відео Олександри Бровко, старшого експерта проекту CUTIS з питань торгівлі та інвестицій за посиланням.


Довідково

І. За даними Головного управління статистики у Харківській області у січні-лютому 2020 році обсяг експорту харківських товарів до Канади збільшився на 0,2 млн.дол. США. та склав 0,6 млн.дол. США. Темп росту склав 166,5%, що перевищує загальнонаціональний показник на 82,7 пункти.

ІІ. Пропонуємо ознайомитися з посібниками з експорту товарів, які є в ТОП-5 серед пріоритетів імпорту до Канади:

  1. Посібник з експорту меблів;
  2. Посібник з експорту взуття;
  3. Посібник з експорту одягу;
  4. Посібник з експорту кондитерських виробів до Канади.

ІІІ. Канада – один зі світових лідерів споживання органічних продуктів – середньостатистичний громадянин Канади витрачає на органіку близько 150 канадських доларів на місяць. Канадський ринок органічних продуктів є п’ятим за обсягом у світі (близько 5,4 млрд. канадських доларів)

6 порад щодо активізації експорту органічної продукції до Канади для представників регіонального бізнесу за посиланням.